• 021-66595401-2
  • info@newstars.ir
En

اریک ریس کیست؟ (Eric Ries)

کمتر کسی را می‌توان یافت که نامش به اندازه اریک ریس با مفهوم استارت آپ پیوند خورده باشد. اریک ریس که اکنون دهه‌ی چهارم زندگی را تجربه می‌کند در دانشگاه ییل تحصیل کرده و در سال ۲۰۰۴ یک شبکه اجتماعی با عنوان IMVU را راه اندازی کرده است.


کمتر کسی را می‌توان یافت که نامش به اندازه اریک ریس با مفهوم استارت آپ پیوند خورده باشد.

اریک ریس که اکنون دهه‌ی چهارم زندگی را تجربه می‌کند در دانشگاه ییل تحصیل کرده و در سال ۲۰۰۴ یک شبکه اجتماعی با عنوان IMVU را راه اندازی کرده است.

این شبکه اجتماعی با توجه به موضوع و طراحی خاص آن (طراحی آواتار سه بعدی و حضور انسان ها به صورت سه بعدی در آن و خرید و فروش و استفاده از اشیاء مجازی در قالب واقعیت سه بعدی) طبیعتاً رشد چندانی نداشته و اکنون حدود سه میلیون عضو دارد. اگر چه شاید بتوان گفت که بازار بالقوه‌ی آن هم، چیزی فراتر از این تعداد نیست.

به هر حال، امروز اریک ریس را بیش از آنکه به عنوان کارآفرین و بنیان گذار IMVU بشناسند، به عنوان یک نظریه پرداز در حوزه کارآفرینی و به طور خاص استارت آپ ها می‌شناسند.

او این شهرت و اعتبار را ابتدا از طریق وبلاگ نویسی کسب کرد و بعدها همان حرف‌ها و ایده ها را در سال ۲۰۱۱ در قالب کتاب The Lean Startup  منتشر کرد که او را به شهرت جهانی رساند.

[لینک مرتبط: وبلاگ Startup Lessons Learned که پایه‌ی شهرت جهانی اریک ریس است]

می‌توان کار او در کتاب استارت آپ ناب یا کسب و کار نوپای ناب را یک نقشه راه برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای نوپا دانست که امروزه به صورت گسترده مورد توجه و استفاده و استناد قرار می‌گیرد.

[لینک مرتبط: معرفی کتاب نوپای ناب]

اگر چه برداشت های ساده شده‌ای که از حرفها و کتابهای او شده – و حتی گاهی کاملاً با ایده ها و نظریاتش تفاوت دارد – همیشه اعتراض او را به همراه داشته است.

اریک ریس برای نشریاتی مانند Harvard Business Review و Wall Street Journal و New York Times هم در زمینه استارت آپ ها و حوزه کارآفرینی مقاله می‌نویسد.

کلمه کلیدی در فلسفه کارآفرینی اریک ریس، آزمایش کردن و تجربه کردن است. به عبارتی او یادگیری از طریق اقدام کردن را به برنامه ریزی های طولانی و رسمی تئوری ترجیح می‌دهد:

 

می‌خواهم بگویم که شما به عنوان یک کارآفرین،‌ هر کاری که انجام می‌دهید، طراحی محصول جدید، بازاریابی،‌ هر گفتگویی که دارید، یک آزمایش و یک تجربه است.

به جای اینکه فکر کنید در حال طراحی یک قابلیت جدید هستید، یا یک کمپین جدید راه اندازی کرده اید، با خودتان فکر کنید که در حال آزمایش یک اقدام جدید هستید.

با این نوع نگاه، با تلاشی بسیار کمتر، دستاورهایی بسیار بزرگ‌تر را تجربه خواهید کرد.

اریک ریس استارتآپ

نیواستارز

بزرگترین استارت‌آپ ویکند در حوزه تجارت الکترونیکی و بانکداری


خبرنامه

برای عضویت در خبر نامه رایانامه خود را وارد کنید

دبیرخانه رویداد

  • تهران، بلوار کشاورز، بعد از جمالزاده، شماره 131

  • 021-66595401
  • 021-66595402
  • info@newstars.ir
©   تمامی حقوق محفوظ است  شرایط و ضوابط حریم خصوصی